Úvod » Papierové modely » Papierový model - Posunovacia lokomotíva TGK-2
Autor: | Neuvedený | ||
Ročník vydania: | 2023 |
Súbežne s výrobou dvojnápravového rušňa TGR vznikol v strojárskom závode v Kaluge nový výkonný posunovací rušeň s označením TGK-2 (T – tepľovoz, G – závod Kaluga, K – Kaluga, typ 2). Do výroby bol spustený v roku 1960 a bol určený pre priemyselné podniky aj železničné stanice, kde dokázal ťahať súpravy s hmotnosťou až 700 ton.
Dieselové rušne TGK-2 sa vyrábali bez prerušenia do roku 1992, následne s prestávkami až do roku 2009. Postupne vznikla modernizovaná verzia TGK-2M s výkonnejším motorom a vyššou hmotnosťou. Spolu bolo vyrobených približne 9100 kusov tejto série.
Exportný variant TGK-2E bol dodaný do železníc Nemeckej DR (183 ks), Československa (55 ks), Poľskej ľudovej republiky a Litovskej SSR. V Litve sa používali aj po získaní nezávislosti, pričom okolo roku 2000 boli vo Vilniuse modernizované na verziu TGK-2a – dostali západné dieselové motory, nové zariadenie, vylepšené podvozky a mechanizmy. Niektoré z týchto rušňov môžu byť v prevádzke dodnes.
Prepracovaný a detailne navrhnutý model malej dieselovej lokomotívy, vhodný pre pokročilých modelárov. Ponúka realisticky spracovanú kabínu rušňa, motorový priestor, podvozok a mechanizmy, pričom exteriér je verne zrekonštruovaný. Súčasťou je kvalitný grafický návod a bohatá paleta farebných odtieňov. Vďaka fotografiám dostupným na internete je možné model upraviť aj do „litovskej“ verzie, napríklad s využitím počítačového renderingu.
Model je zložitejší, a teda je určený pre pokročilejších modelárov.
Papierový model má návod v ukrajinčine a obsahuje číslované diely a je tlačený ofsetom na stranách A3. Ofset je tlačová technika, pri ktorej sa farba na papier nanáša, pomocou gumového valca, pretože sa lepšie priľne na nerovnosti papiera a dokáže vytlačiť aj najjemnejšie detaily. Farba sa nerozpíja a neodlupuje pri následnej práci. Model je tlačený na papieri s gramážou 160g/m2, teda dvojnásobnej hrúbke kancelárskeho papiera (tzv. modelárska či kladivková štvrťka). Tento papier je štandardne používaný výrobcami modelov, pretože je na prácu najvhodnejší.
Niektoré diely odporúčame podlepiť modelársky kartón 0,2 / 0,5 alebo 1mm hrúbky, ktorý sa nachádza v našej ponuke vo veľkostiach A4 a A3 až po 3mm hrúbku.
Model odporúčame lepiť disperznými lepidlami, ktoré máme v ponuke. Na našej stránke nájdete okrem iného lepidlo Herkules, ktoré je modelármi najpoužívanejšie a po zaschnutí je číre a stále. Toto lepidlo je zdravotne neškodné a je vhodné aj pre deti.
Pre ďalšie pohodlie a presnosť pri stavbe tohto modelu sú k dispozícii aj nožnice, pinzety, skalpely, pravítka a iné produkty, ktoré sú dostupné na našom eshope topmodely.sk.
Naše nožnice majú špeciálne ostré rezy a ergonomický dizajn, ktoré umožňujú jednoduché a presné strihanie jednotlivých dielov, pinzety sú presné a umožňujú uchopenie tam, kde sa prsty nedostanú. Skalpel je na rezanie najmenších detailov s vysokou presnosťou, nie všade sa dostanú nožnice. Vykružováky na presné otvory v tvare kružnice. Pravítka slúžia pre čisté rezy a ohyby.
Bohuš Saxun Ak by by ste mali ďalšie otázky, neváhajte ma kontaktovať 0940200424 |
Názor predajcu:
|
Zdroj foto: Vydavateľ a BM-SAX s.r.o.
Text: BM-SAX s.r.o.
Žánrové zadelenie: | Lokomotíva | ||
Typové rozdelenie: | Dieslové | ||
Hnanie: | Kolesové - Koľajnice |
Mierka: | 1:25 | ||
Náročnosť 1-5: | 5 - Extrémne ťažká | ||
Materiál: | Papier | ||
Tlač: | Ofset | ||
Správa: | Ruské železnice | ||
Epocha: | IV. 1970-1990 | ||
Hrúbka: | 160g/m2 - 0,18mm | ||
Tlačový rozsah: | 20 x A3 | ||
Montážnych výkresov: | 53 | ||
Počet dielov: | Neuvedené | ||
Jazyk návodu: | Ukrajinčina | ||
Dĺžka modelu: | 343 mm | ||
Šírka modelu: | 123 mm | ||
Výška modelu: | 145 mm |
NAJPREDÁVANEJŠIE
Jednoosý tahač Stavostroj T200+D10.1
Chcete si ukladať produkty? Prihláste sa do svojho účtu.