Úvod » Papierové modely » Papierový model - Tatra 815 GTC - „Tatra kolem světa“
Výrobca: | Ripper Works | ||
Autor: | MUDr. Jan Bruthans |
RipperWorks vydáva pod číslom RW-51 model legendárneho expedičného vozidla „Tatra okolo sveta“ - Tatra 815 GTC (Označenie podvozku Tatra 815 VE 25 208 6x6.1).
Model môžete vytvoriť s interiérom kabíny vodiča a interiérom nadstavby alebo bez nich, so zatáčacími kolesami, sklopnou kabínou. V nadstavbe môžete vytvoriť priestory strojovní, zásobník na PB fľaše a vodáreň, rovnako tak zadný priestor pre motocykel. Kryty môžete nalepiť v otvorenej aj uzavretej pozícii, prípadne ich doplniť pánty vlastnej konštrukcie a pripevniť ich otočne - to platí aj pre plenty pod nadstavbou. Zadný nárazník je pohyblivý. Súčasťou modelu je aj model upraveného mopedu Jawa 210 - populárnej Babetty.
Model je tlačený offsetom na papieri o gramáži 160g/m2, celkom na 14 stranách B4. Návod obsahuje celkom 31 trojrozmerných návodových kresieb a 6 "péroviek" - detailov. Vystrihovačka obsahuje diely tlačené striebornou farbou. Súčasťou modelu je aj hárok priehľadnej fólie na „zasklenie“ modelu.
Model obsahuje drobnú grafickú chybu (chýbajúca časť písmena T v nápise Tatra) na ľavej bočnici (cca 4mmx2mm) a chýba diel 40g6.
Vydané pod číslom: RW-51
Číslo projektu: P.47A
Údaje o vydanom modeli:
dĺžka: 313 mm
tlačový rozsah: 14xB4
šírka: 80 mm
počet dielov (cca): 1310
výška: 125 mm
O expedícii
„Prvýkrát sa mi zmocnil ten druh strachu onú noc. Otvorím oči. Uvedomím si, že sa nachádzam uprostred noci kdesi v Guatemale. Po strope blúdia svetelné kužele bateriek, zvonku sú počuť hlasy a čo chvíľu niekto búši na uzavreté dvere. V tme okolo vozidla pobehujú civilne oblečené postavy. V ruke majú majú pištole a automatické zbrane. Je trištvrte na dve."
Petr Bárta v knihe Tatra Okolo Sveta - Cestovný denník
Tatra okolo sveta bola expedícia Tatry 815 GTC (Grand Tourist Caravan) okolo sveta, ktorá na svojej ceste propagovala Tatru a československé výrobky. Výprava vyrazila 18. marca 1987 z vtedajšej ČSSR a vrátila sa za 37 mesiacov v apríli 1990 do ČSFR. Nástavbu vozidla postavili vo vtedajšej Vagónke Studénka. Dnes sa s ním môžete stretnúť v Technickom múzeu v Kopřivnici.
Iniciátorom výpravy bol kameraman Jiří Stöhr, účastník študentskej Expedície Lambaréné s Tatrou 138, ktorý v spolupráci s vedením Tatry Kopřivnice pripravoval výpravu celé tri roky. Ďalšími členmi výpravy sa stali jadrový fyzik Stanislav Synek (tlmočník výpravy, zvukár), publicista Petr Bárta (propagácia, klapka), geológ Dr. František Jeniš (pilot motorového rogala), technik Dalibor Petr (vodič, kuchár) a majster skúšobne motorov podniku Tatra Karel Valchař (druhý vodič). V Číne sa k výprave pripojil aj Ing. Aleš Novák, v tom čase vedúci skúšobne motorov Tatra.
Výprava vyrazila 18. marca 1987 a vrátila sa za 37 mesiacov v apríli 1990. Expedícia viedla cez šesť kontinentov a merala 139 860 km. V Guatemale bola celá posádka uväznená, prepustení boli až po niekoľkých dňoch, z vozidla bola zabavená časť nazhromaždeného materiálu. V roku 1989 pri splavovaní rieky Hunza v Pakistane tragicky zahynul František Jeniš, potom čo sa s ním a A. Novákom prevrátil čln.
Výprava sa domov vrátila čoskoro po zamatovej revolúcii ao jej výsledky nebol vtedy veľký záujem. Naviazané obchodné kontakty stratili zmysel a členovia boli aj doma niektorými podozrievaní z vyzvedačstva. Výsledky cesty neboli uverejnené v plánovanom rozsahu. Zišlo zo zostavenia 56 dielneho seriálu z natočeného materiálu ak divákom sa nedostal ani dvojdielny celovečerný dokument. Záujemcovia tak môžu čerpať iba z vytlačeného seriálu reportáží vo vtedajšom "armádnom" štrnásťdenníku Zápisník a vydanej knižnej podoby.
Tatra 815 GTC kolem světa - (Dokument)
Žánrové zadelenie: | Cestovateľské | ||
Hnanie: | Kolesové |
Mierka: | 1:32 | ||
Obtiažnosť 1-5: | 5 | ||
Materiál: | Papier | ||
Tlač: | Ofset |
NAJPREDÁVANEJŠÍ
Autodomíchávač TATRA T2-148 AM-368