Úvod » Papierové modely » Papierový model - Tatra 815-7 6x6 evakuačný valník s hydraulickým čelom
Ročník vydania: | 2018 |
Papierový model evakuačného valníku s hydraulickým čelom na automobilovom podvozku Tatra 815-7 6x6.
poradové číslo modelu: pmht - 30
dátum vydania: 23.02.2018
mierka: 1:32
veľkosť modelu (dxšxv): 282 x 90 x 100 mm
obsah stavebnice: 10 strán dielov a 6 strán návodu, obálka
Podvozok, kabína, motor a prevodovka
Vozidlá sú postavené na klasickom podvozku T 815–731R32 26 325 6×6.1, teda rovnakom, ako je využívaný na cisternové nadstavby. Kabína je dvojmiestna, napriek tomu vyvýšená. Je nezávisle vykurovaná, dvojdverová. Podvozok je odpružený vzduchom a umožňuje tak zmenu svetlej výšky vozidla. Vozidlo je vybavené centrálnym hustením pneumatík, ovládaným z miesta vodiča.
Tatra poháňa vzduchom chladený preplňovaný osemvalec T3D-928.30 s výkonom 325 kW, spĺňajúci emisnú normu Euro 5. O prenos jeho hnacej sily na jednotlivé kolesá sa stará štrnásťstupňová mechanická prevodovka Tatra 14 TS 210 L s automatizovaným. Poháňané sú štandardne zadné nápravy, pohon predných je pripojiteľný. Samozrejmosťou je – rovnako ako u každej hasičskej u Tatry – absencia obmedzovača výkonu pri nedostatku močoviny.
Navijak
Automobil je vybavený hydraulickým navijakom RAMSEY H-800 R - 2 - 2 o ťažnej sile 90 kN. Ten je osadený radičom lana a pneumatickým ovládaním spojky voľnobehu. Navijak je umiestnený v ráme vozidla, pod valníkovou plošinou, s predným, bočným aj zadným ťahom lana – smer je nastaviteľný pomocou systému kladiek. Lano s priemerom 16 mm je dlhé 60 metrov.
Nástavba
Nástavbu tvorí valníková plošina s hydraulickým zdvíhacím čelom a hydraulickým navijakom. Je prispôsobená na prepravu 20 evakuovaných osôb na sklopných sedačkách. Bočnice nadstavby sú vysoké 800 mm.
Nástavba je osadená zadným sklopným hydraulickým čelom Dhollandia DH LM 30 s nosnosťou 2 500 kg na 750 mm dlhom ramene. Priklopenie plošiny k zemi je vykonávané automaticky. Na prednom čele je nadstavba osadená nezávislým naftovým kúrením Webasto s výkonom 5 kW.
Podlahu tvorí vodovzdorná protišmyková preglejka, utesnená polyuretánovým tmelom. V podlahe je 6 párov kotviacich úchytov s nosnosťou 5 000 kg.
Plachtovú konštrukciu tvoria 3 demontovateľné oblúky a 16 tyčí. Pre demontované časti je vytvorený priestor, ktorý nemení vonkajšie rozmery vozidla. Odnímateľné sú tiež stredné a zadné stĺpiky. Na žiadosť HZS sa vozidlo dodáva so zloženou plachtou.
Na zadných stĺpikoch nadstavby sú v dolnej časti umiestnené výstražné svetlá modrej farby, smerujúce dozadu a do boku.
Rozmery valníka sú 6 150 × 2 550 mm (dĺžka × šírka). Výška podlahy od zeme je v základnom prevedení 1 510 mm, čo je centimeter nad brodivosťou vozidla. V terénnom prevedení (pneumaticky zvýšená svetlá výška) je potom výška podlahy od zeme 1 600 mm. Priechodná výška pod plachtovou konštrukciou je 1 800 mm. Samotná nadstavba váži 2 450 kg.
Vybavenie kabíny vozidla
Všetkých trinásť Tatier je už z výroby vybavených navigáciou GARMIN dezl 560T s mapovým vybavením pre SR, prispôsobeným pre nákladné vozidlá. Z miesta veliteľa je dostupný ručný hľadací svetlomet PSM 24 - H3 - 24 V s výkonom 70 W, ktorý je vybavený káblom o dĺžke 2 000 mm so zástrčkou pre napojenie do elektrickej sústavy automobilu. Nechýba autorádio Pioneer MVH-350BT s bluetooth na komunikáciu s mobilným telefónom.
Rozmery a hmotnosti
Vozidlo je dlhé 9 200 mm a široké 2 550 mm. Svetlú výšku 412 mm je možné ako u všetkých „sedmičiek“ meniť o 100 mm nahor alebo o 140 mm nadol. Prevádzková hmotnosť je 10 570 kg, užitočná 14 430. Maximálna technicky prípustná potom 26 000 kg.
Mierka: | 1:32 | ||
Obtiažnosť 1-5: | 4 - ťažká | ||
Materiál: | Papier |
NAJPREDÁVANEJŠIE
Jednoosý tahač Stavostroj T200+D10.1