S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.
Ok

Mobil: +421 940 200 424 / Mail: info@topmodely.sk

Platby

Doporuč GoPay

Doprava

Porovnávače

 

KONTAKTY

BM-SAX s.r.o.
Sládkovičova 43
92101 Piešťany
tel: +421 940 200 424
info(a)topmodely.sk
Fio IBAN: SK32 8330 0000 0029 0097 3085
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Úvod » Papierové modely » Papierový model - Tatra 613 2v1


        

Papierový model - Tatra 613 2v1

Máme

 

AKCIA


0x
Skladom: Viac ako 10ks
Dostupnosť: Skladom
Doba dodania Doručenie 02.12.2022 do 12:00.
Objednajte dnes do 24:00
Číslo produktu: SVAP15
Nákupom získate 5 bodov
Cenníková cena 5,00 € (121,74 Kč)
Vaša cena u nás:
4,50 € (109,57 Kč) (Nie sme platcovia DPH)
Strážny pes:
Strážny pes

do košíka:
  ks  

Popis

Výrobca: SVAP
Autor: Dody Creation

Papierový model. Stavebnica obsahuje dva rovnaké modely Tatra 613, jeden v čiernej a jeden v červenej farbe.

Tatra 613 je osobný automobil vyššej triedy, vyrábaný automobilkou Tatra v rokoch 1974 – 1995 ako nástupca druhej generácie Tatry 603. Patrí k automobilovým legendám a je výnimočná ako svojou konštrukciou, tak aj osudom. Je to automobil vyvinutý v Československu ako reprezentačné vozidlo určené hlavne pre najvyšších štátnych úradníkov, ako aj funkcionárov vládnucej totalitnej komunistickej strany. Používali ho prezidenti, členovia vlád a riaditelia štátnych podnikov. Auto sa vyrábalo v pobočnom závode Tatra Příbor v regulovaných malých počtoch a nebolo voľne dostupné, preto bola jeho malosériová výroba s vysokým podielom ručnej práce drahá.

Vývoj
Vo výrobe osobných automobilov priniesla Tatra 613 odklon od doteraz pre firmu typických aerodynamických karosérií, používaných pri vozidlách vyššej triedy od roku 1933, ktoré začala Tatra 77. Koncepcia vzduchom chladeného motora V8 v zadnej časti karosérie. Tatra 613 využila viacero riešení podvozkových skupín prototypu Tatra 603X, čomu vďačila spolu s umiestnením motora nad zadnou nápravou za svoje veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Karoséria typu T-613 bola dielom renomovanej talianskej firmy Carrozzeria Vignale. Prvé vozidlá boli karosované priamo v Taliansku a do Československa boli dodané začiatkom roku 1969. Auto sa dostalo do výroby po ukončení vývoja až v roku 1973 av modernizovanej podobe sa vyrábalo až do roku 1995, kedy bolo nahradené od neho technicky odvodeným posledným osobným. vozidlom značky – Tatrou 700. Počas týchto rokov došlo k niekoľkým modernizáciám ako na motore, tak aj v interiéri a na karosérii. Označenia vozidiel sa po modernizácii pochopiteľne menili, tie najdôležitejšie boli T613-2, T613-3, T613-4 a T613-S.

Motor
Tatra 613 bola známa ako rýchle priestranné a pohodlné vozidlo s pružným vzduchom chladeným karburátorovým motorom 2x2OHC, so zdvihovým objemom 3,5 la výkonom 168 k, s ktorým jazdila rýchlosťou až 190 km/h. Pozdejšie sa v malých počtoch objavili aj výkonnejšie motory vyššieho zdvihového objemu av posledných rokoch výroby aj motory s priamym vstrekovaním a výkonom až 200 k. Tieto vozidlá dosahovali maximálnu rýchlosť až 230 km/h.

Vo vývoji bola úspešne pripravená aj verzia tohto motora s vodným chlazením.

Prevodovka bola najprv 4-stupňová, pri posledných verziách 5-stupňová. Karoséria bola u väčšiny vozidiel typu Sedan, existovali však aj iné prevedenia (kupé, long s predĺženým rozvorom, dvojmiestne špeciálne vozidlá pre záchranárov a hasičov, sanitky a montážne vozidlá, vozidlá v policajnej úprave, špeciálne prehliakové kabriolety…).

Jedinečné a svetové bolo technické riešenie umiestnenia diferenciálu v priestore olejovej vane v bloku motora.

Charakteristika
V bežnom prevedení bola T613 otypovaná ako päťmiestna, zadné sedadlá však boli tvarované pre pohodlné sedenie 2 osôb s vyvýšenou strednou časťou sedáku a so sklopiteľnou opierkou. Neskoršie luxusnejšie verzie (Tatra 613 Special) boli napriek rozvoru predĺženému o 150 mm otypované len pre 4 osoby, s dôrazom na čo najvyššie pohodlie cestujúcich. V strede zadného opierka tu býval umiestnený minibar.

Neskoršie prevedenia, hlavne vozidlá označované ako T613MiLong, sa mohli výrazne odlišovať v použitej vnútornej výbave podľa želania zákazníkov, čo sa tiež prejavilo aj v značnom rozdiele ceny jednotlivých vozidiel.

Celkovo bolo vyrobených iba okolo 10 tis. vozidiel tohto typu, čo dáva Tatre 613 spolu s ho originálnou technickou koncepciou určitý punc výnimočnosti. Vozidlá sú dnes vyhľadávaným objektom automobilových zberateľov doma aj v zahraničí a bežne ich môžeme vídať na stretnutiach milovníkov automobilov. Ich udržiavanie v dobrem technickom stave je však pomerne náročné kvôli slabej korozívnej odolnosti karosérie, ako aj kvôli horšej dostupnosti náhradných dielov. Napriek tomu patrí odvezenie v Tatre 613 dôstojne sa nesúcaj po ceste s tlumeným bublaním vzduchom chladeného osemvalca stále k výnimočným technickým zážitkom.

zdroj.wikipedia

Obtiažnosť 3

Autor Dody Creation

Parametre

Mierka: 1:24
Obtiažnosť 1-5: 3
Materiál: Papier

NAJPREDÁVANEJŠÍ

Vytvorené systémom www.webareal.sk

NWNhYmJkZj
Strážny pes
Watch DOG


Informovať na e-mail pri zmene:


       keď cena klesne pod

        keď produkt bude na sklade


Zadajte Váš e-mail: