Označenie |
Približné čas. obdobie |
Charakteristika |
Epocha I |
1835-1925 / 1870-1820 |
Epocha výstavby železníc od začiatku až po dokončenie súvislej železničnej siete. Vznik mnohých štátnych a súkromných sietí prevažne regionálneho charakteru. Vývoj parnej lokomotívy až do zavŕšenia jej základnej formy. Pestrý vozový park. Rozkvet železníc v dôsledku monopolného postavenia v doprave. |
Epocha II | 1925-1945 / 1920-1945 |
Vznik velkých správ štátnych železníc v mnohých krajinách. Ďalekosiahle zjednotenie stavebných a prevádzkových predpisov a normovanie pri stavbe vozidiel. Zavedenie elektrickej trakcie. |
Epocha III | 1945-1970 / 1945-1968 |
Znovuvýstavba a nová organizácia železničnej dopravy, ktorá utrpela vojnou. Začiatok zmeny trakcií budovaním elektrickej a dieselovej prevádzky a postupný ústup parnej trakcie. Vývoj moderného vozového parku a nové návestné techniky. |
Epocha IV | 1970-1990 / 1968-1994 |
Dovŕšenie prestavby trakcie na elektrickú a dieselovú. Zavedenie mezinárodne záväzného schématu pre popisovanie osobných a nákladných vozňov. |
Epocha V | 1990-2007 / 1994-2006 |
Vznik vysokorýchlostných sietí. Zásadné prepracovanie mezinárodnej schémy popisu vozňov. |
Epocha VI | Od 2007 / Od 2007 | Dnešok |