S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.

TOVAR V AKCII

naša cena € 1,50 (38,25 Kč)
Máme
naša cena € 4,90 (124,95 Kč)
Máme

NAJPREDÁVANEJŠÍ

naša cena € 2,50 (63,75 Kč)
Máme
naša cena € 3,60 (91,80 Kč)
Máme
naša cena € 3,00 (76,50 Kč)
Máme

ANKETA

Ako sa cítite na tejto stránke?

Príjemne 28% Je to normálna stránka 38% Nič moc, je neprehľadná 20% Necítim sa tu dobre 15%

 

 

 

Kontakty

Pomôžte nám s naskladnením správneho tovaru a kliknite na tento odkaz.

____________


Podobné stránky



» Návody, rady, pomôcky
Epochy

Označenie

Približné čas. obdobie
(rôzne zdroje PIKO/ROCO)

Charakteristika

Epocha I

1835-1925 / 1870-1820

Epocha výstavby železníc od začiatku až po dokončenie súvislej železničnej siete. Vznik mnohých štátnych a súkromných sietí prevažne regionálneho charakteru. Vývoj parnej lokomotívy až do zavŕšenia jej základnej formy. Pestrý vozový park. Rozkvet železníc v dôsledku monopolného postavenia v doprave.

Epocha II 1925-1945 / 1920-1945

Vznik velkých správ štátnych železníc v mnohých krajinách. Ďalekosiahle zjednotenie stavebných a prevádzkových predpisov a normovanie pri stavbe vozidiel. Zavedenie elektrickej trakcie.

Epocha III 1945-1970 / 1945-1968

Znovuvýstavba a nová organizácia železničnej dopravy, ktorá utrpela vojnou. Začiatok zmeny trakcií budovaním elektrickej a dieselovej prevádzky a postupný ústup parnej trakcie. Vývoj moderného vozového parku a nové návestné techniky.

Epocha IV 1970-1990 / 1968-1994

Dovŕšenie prestavby trakcie na elektrickú a dieselovú. Zavedenie mezinárodne záväzného schématu pre popisovanie osobných a nákladných vozňov.

Epocha V 1990-2007 / 1994-2006

Vznik vysokorýchlostných sietí. Zásadné prepracovanie mezinárodnej schémy popisu vozňov.

Epocha VI Od 2007 / Od 2007 Dnešok

NWQ4NTFl