S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Mobil: +421 940 200 424 / Mail: info@topmodely.sk / Sklad: Piešťany

Chatovacie okno

Newsletter

Newsletter

Platby

GoPay platba

Doporuč GoPay

PayPal platba

Doprava

Porovnávače

YouTube Video

youtube

 

KONTAKTY

BM-SAX s.r.o.
Kláštorská 6
92101 Piešťany
tel: +421 940 200 424
info(a)topmodely.sk
Fio IBAN: SK32 8330 0000 0029 0097 3085
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Úvod » Železničné modely » Papierový model - M 400.001 "Elinka"


        

Papierový model - M 400.001 "Elinka"

1:87 - H0

Vypredané

 


Skladom: 0 ks
Dostupnosť: Výrobca tento model už nedodáva
Číslo produktu: PMMG04
Výrobca: MiGas
Nákupom získate 3 body
Vaša cena u nás:
2,95 € (74,74 Kč) (Nie sme platcovia DPH)

Popis

Nepostavený Papierový model M 400.001 "Elinka"
Križíkove motorové vozidlo Miestnej dráhy Tábor - Bechyně z roku 1903

M 1:87

rozsah: 1,8 × formát A4

autor: Luboslav Šléška

Popis autora:

Elektrický motorový automobil M 400.001, prezývaný Elinka, alebo tiežKrižík.
Vozidlá radu 400.0 boli vyrobené Ringhofferovými závodmi v Prahe na základe električkových vozidiel, elektrickú výzbroj dodal František Křižík. Určené boli pre Miestnu dráhu Tábor-Bechyně a to na podnet Fr. Krížika. Použitie elektrickej trakcie namiesto parnej znamenalo zníženie stavebných nákladov, z dôvodu možnosti použitia väčších sklonov trate (až 38‰). Bechynka sa tak stala prvou elektrickou traťou v bývalom Rakúsko-Uhorsku.

Vozidlo M 400.0 (v priebehu času označovaný aj ako EM 400.001) je podvozková konštrukcia, usporiadanie náprav Bó Bó. K napájaniu vozidiel bolo pôvodne použité tzv. dvojpotenciálne vedenie 2x700 V jednosmerných, koľaje zastávali funkciu vodiča spätného prúdu. Pôvodný výkon motorov bol 4x30 koní pri 550 ot/min. Maximálna rýchlosť pri zaťažení bola v rovine 30 km/h, v najväčšom stúpaní 15 km/h. Vozidlá mali elektrickú brzdu na 4 dvojkolesia, tlakovú brzdu pre vozidlo a súpravu a brzdu ručnú.

M 400.001 rekonštruovaný v predstihu pred zmenou napájania v roku 1932, od leta roku 1938 je používané napájanie jedným trolejovým drôtom s napätím 1500 V jednosmerných. V roku 2003 prebehla posledná rekonštrukcia pri ktorej bolo vozidlo vrátené do podoby z 30. rokov. Od roku 1973 je vozidlo v majetku NTM.

Model motorového vozidla M 400.001 v mierke H0, teda 1:87, je dielom autora ing. Luboslava Šléšky. Prípravu vystrihovačky vykonal M. Gabriel.
Model nie je vhodný pre úplných začiatočníkov. Papierové diely pantografu je možné nahradiť dielmi vytlačenými na fólii, čo zvýši jeho vernosť. Zostavený model je možné postaviť na koľajivo H0.

Model znázorňuje elektrický motorový automobil M 400.001 v podobe po generálnej oprave v roku 2003 zodpovedajúci stavu z roku 1932 a bol vydaný pri príležitosti osláv 100. výročia zahájenia prevádzky na Miestnej dráhe Tábor-Bechyně.

Parametre

Mierka: 1:87 - H0

NAJPREDÁVANEJŠÍ

Vytvorené systémom www.webareal.sk

NWE3MDM